Saturday 25 May 2013

Kisah Lifeless

ASSALAMUALAIKUM..

Antara benda yang penting bagi aku ialah internet. Maybe korang pun sama ngee. Bagi aku la kan, tanpa internet memang hidup aku jadi lifeless -_- ini serius. aku ngn internet takbole dipisahkan sehingga lah sebelum berakhirnya hidup aku. takkan lah nak mati pun kena ada internet kan? sungguh pelik. time nak nazak pun takkan lah nak sebut "internet internettttt". so nampak agak jahil di situ kan? ekeke. okey, sekarang nih aku nak cerita situasi yang agak lifeless bila tiadanya kesayangan ku itu -_-

1. situasi nih bila balik kampung.
Biasanya, aku balik kampung memang takbole nak dating ngn internet sebab aku bukannya guna berodband tapi guna wifi. betol la kot ngee~ so bila aku balik kampung je, aktiviti aku hanyalah duk depan tv. tu pun kalau ada cerita yg best2 lah. kalau tak memang aku pegi belayar ke alam mimpi je. kadang2 aku pegi dapur jugak tolong nenek and mak aku masak, tapi selalunya aku hanya melihat saja wkwkw. selain aktiviti tu, aku jalan2 kat sebelah rumah, nak tengok keindahan alam ciptaanNYA and tak lepas peluang nk tengok anak orang lalala. aktiviti tuh time takde sedara mara lah. kalau diorang ada, aku join lepak2 ngn diorang hehe.

2. situasi bila internet tak jadi
Situasi ni aku paling sedih sekali :( kalau sehari tak jadi takpe jugak. ni sampai 2-3 hari -_- aktiviti aku bila berlakunya situasi ini adalah sama ngn yang atas tetapi ada sedikit yang lain. kat kampung aku pegi jalan2 tapi kat rumah aku hanya bertapa di rumah saje. time ni biasanya aku terpaksa, ye terpaksa layan tv -_- tapi nasib baik lah ada tv9 sebab hanya channel tu saje yg mampu buat hati aku melting lalala. terutamanya bila cerita spongebob ngee~

3. situasi bila black out
Yang ni aku hanya mampu tido tido tido and kacau adik2 aku and makan and tolong parents aku kemas rumah. situasi ni lah paling lifeless bagi aku >_<

So, conclusionnya internet amat penting bagi setiap manusia buat masa ini. tapi JANGAN LUPA, kalau takdak internet pun hidup kita tetap beharga kerana ALLAH sentiasa ada ngn kita :) and JANGAN LUPA, buat suruhan ALLAH contohnye solat hee~ mentang2 lah internet ada sampai lupa nak solat -_- nauzubillah min zalik. thats all

No comments:

Post a Comment