Sunday 9 June 2013

Cerita jam 3 pagi

ASSALAMUALAIKUM

Harini nak merepek pasal apa entah haha. sebenarnya aku rasa sebak je sebab kena tinggalkan rumah da sekarang nih. aku nak pergi bertapa hahaha. aku rasa sayang nak tinggalkan rumah, internet and pc, kawan2, family aku and the most thing, my beloved parents :( warghh aku rasa tak ready lagi nih. cepat je tempoh masa nak pegi sana. bila aku tengah tunggu result, bukan main lagi kata "penantian itu satu penyeksaan" wkwkw. tapi sekarang, aku wajib, ye WAJIB berdikari and timba ilmu and meneroka dunia luar sendiri. bila lagi kan aku nak hidup macam nih kan? mama and abah aku selalu nasihat benda sama haha. takpee nasihat benda sama pun. sebab nanti aku akan rindu dengar suara diorang :D kan kan ? diorang selalu cakap sila matangkan diri tuh, belajar bangun awal, belajar bersungguh2, and yang penting sekali, BELAJAR JADI MATANG. aku ulang 2kali eh? lantak lahh, ni blog aku kan. aku tahu aku nih noob dari segi kematangan and pengalaman. so sebab tuh mama aku beriya2 suruh aku pegi bertapa hee. kadang2 aku terfikir, bila aku da keluar rumah, aku akan hidup bahagia wkwkw. aku fikir macam tuh sebab mama abah aku selalu nasihat and apa2 aje lah. aku tahu diorang sayang aku. sebab tu buat macam tuh kan. and aku rasa aku takkan gaduh lagi dengan adik beradik aku bila da keluar rumah hahaha. tapi tu semua mengarut je. maybe bila da bertapa mesti rasa rindu kat diorang kan? adik aku cakap, entah2 bila duduk sana, mesti call mama suruh amik aku balik wkwkw. senget punya budak -_- aku yakin aku takkan buat macam tuh! bak kata mama, yakin diri sendiri boleh buat :) lepas tuh kan, masa aku duk sibuk nak packing barang, adik bongsu aku tiba2 aje bergurau manja dengan aku. biasanya dye tak penah buat macam tuh melainkan bila dye bosan haha. pastu kan bila aku kacau dye, dye terus pegi kat orang lain -_- nampak sangat adik aku tak suka aku sobsob. sekarang nih, aku rasa nak nangis je. lantak lah korang nak cakap aku manja ke apa. tak kesah pun huh! nampaknye, da besar lah aku nih. bole jadi orang dewasa da. tapi perangai? wkwkwkw. bila aku da bertapa, aku takboleh da update blog :( harap2 macam tuh. bukan apa, mama aku suruh aku fokus pada bertapa aje. so, bila lagi aku nak determine kan? masa spm dulu pun aku main2 -_- bila da dapat result baru tahu apa erti kesusahan bila belajar main2 -_- mama abah aku cakap, kalau malas bertapa tuh, ingat masa kamu tak dapat masuk upu and matrik dulu -_- so, in shaa ALLAH aku try ubah sikap aku dan fokus pada bertapa. Biiznillah. and jangan lupa belajar dan cari pengalaman kerana ALLAH SWT.

# mamaaa ~ abahhhh ~ nak nangis boleh?

No comments:

Post a Comment